11/27/2015

AÖF Ders Ekle Sil islemi Nasil Yapilir?

Açıköğretim Fakültesi Ders ekle Sil işlemi nasıl yapılır?? Ders ekle sil işlemi yaparken nelere dikkat etmeliyiz??






Arkadaşlar 1. sınıfta okuduğunuz dersler size üniversite tarafından verilmektedir.Bu derslerde değişiklik yapma imkanı yoktur.2. sınıfa geçtiğiniz güz döneminden itibaren ders ekle-sil işlemini yapabilirsiniz.Peki nedir bu ders ekle sil işlemi denilince anlaşılan yani istemediğimiz dersleri silelim işimize gelenleri mi alalım?? Tabi ki böyle bir durum söz konusu değil üniversite tarafından verilen bütün dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmalıyız sınıfımızı geçebilmemiz için.

Her dönem üniversite tarafından 30 kredilik dersleri otomatik olarak bize verirler.Fakat siz kendinize güveniyorsanız 15 kredilik ders daha bir üst dönemden alabilirsiniz.Toplamda 45 kredi eder ve bu şekilde her dönem üstten ders alarak okulunuzu 3 senede bitirebilirsiniz.Unutmayın ki bu üstten aldığınız dersler için örnek veriyorum: sabah sınava giriyorsanız normalde öğleden sonra ki sınav grubu sınavlarına katılmak zorundasınız ve bunun için bol zaman gerekli.

Başarısız olduğunuz dersler var ise üst dönemden bu başarısız olduğunuz dersleri almadan ders seçemezsiniz.Zaten size ders - sil sayfasına girdiğinizde bir önceki dönemden kalan başarısız dersleriniz otomatik olarak verilir siz bunların üzerine o dönemin derslerini seçebilirsiniz.Eğer başarısız dersiniz yok ise hepsinden geçer not almışsanız sorun yoktur.Ve ben ders eklemek istemiyorum bana her dönem üniversitenin verdiği 30 kredilik 7 tane ders yeter fazla kendimi kasmaya gerek yok okulum normal sürede bitsin derseniz yapacağınız bir şey yok.Üniversite her dönem sizin için 30 kredilik dersleri otomatik olarak size verir.Çalışkan öğrencinin güzelliğide burada fazla suya sabuna dokunmaya gerek yoktur:))

Ders ekle sil işlemi  http://kayit.anadolu.edu.tr/ adresinden o link aktif olduğunda yapmaya başlayabilirsiniz.Bu işlemi Bankaya ödeme yapana kadar yapabilirsiniz.Bankaya o dönemin harcını yatırdıktan sonra ders ekle - sil işlemi sizin için bitmiştir.Ders ekle - sil işlemini alttan başarısız olduğunuz dersiniz yok ise ve üstten de ders almak istemiyorsanız üniversitenin size atadığı dersleri kabul etmiş sayılırsınız ve bankaya ödemenizi yapabilirsiniz.Açıkçası ben hiç üstten ders almadım başarısız dersimde hiç olmadı çok şükür hepsinden geçtim bu yüzden her dönem bana üniversitenin atadığı 7 tane ders yetti.Fazlası ile uğraşamam zaten 4 senede bitsin 3 senede bitirince madalya vermeyeceklerdi :))

Ders ekle sil işlemi zor bir işlem değildir.Zaten her öğrenci üniversite tarafından verilen o bölüme ait derslerin hepsinden başarılı olmak zorundadır.Ders ekle sil işlemi nasıl yapılacağına dair videoyu izleyerek bu işlemi rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz.






Not: Tam ekran izlemek için video üzerine çift Tıklayınız.






0 yorum:

Yorum Gönder

Acikögretimde Nasil Basarili olunur??

         Merhaba Arkadaşlar Açıköğretim Fakültesine yeni kayıt yaptırmış veya yaptıracak herkesin kafasında eminim ki Okula gitmeden dışarda...

Facebookta Bize Katılın

Popüler Yazılar

Blog Arşivi