12/18/2015

Acikögretim Fakültesi Kayit Yenileme islemleri

Açıköğretim Fakültesi Kayıt Yenileme islemleri nasıl yapılır?? Dönem başında Kayıt Yeniletmek için neler yapmalıyım??Adım adım kayıt yenileme islemleri









KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ


Her dönem başlangıcında Açıköğretim fakültesi öğrencileri kayıt yenileme işlemlerini yaptırmak zorundadır eğer yaptırmazlar ise o dönem boş geçmiş demektir hiç bir hak talep edemezler.Peki dönem başı kayıt yaptırmadık veya bir nedenden dolayı yaptıramadık ne olacak? Bu durumda olan öğrenciler ek yerleştirme tarihinde başvuru yapacaklar veya bir sonraki seneye tekrar kayıt yaptırma haklarına sahiptirler.İki sene üst üste kayıt yaptırmayan öğrencilerin öğrencilik hakkı bitmiş demektir.Açıköğretim fakültesinde okumak istiyorlarsa yeniden Üniversite sınavına girip yeniden tercihte bulunacaklardır.



KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR


Kayıt yenileme http://kayit.anadolu.edu.tr Adresinden Ders / Ekle sil işlemi ile başlar.Her dönem 30 kredilik ders üniversite tarafından verilir bu dersler 7 veya 8 tanedir.Eğer isterseniz 15 kredilik ders daha fazladan alarak bir dönemde 45 kredilik ders okuyabilirsiniz.

1.sınıflarda Ders / Sil işlemi yoktur üniversite tarafından verilen dersler neyse onları alırlar.Siteden ders Ekle / Sil işlemi yaptık sonra bankaya ödeme yapma aşamasına geçiyoruz.Vakıfbank Şubelerinden veya ATM'lerinden TC kimlik NO ile Kayıt yenileme harcını yatırıyoruz.

NOT:Kayıt yenileme işlemlerinde ders ekle sil işlemini yapmadan bankaya  Öğretim Gideri ve Öğrenim Ücreti / Öğrenci katkı payını ödediysek Üniversite tarafından verilen dersleri kabul etmiş sayılırız.Öğretim Gideri ve Öğrenim Ücreti/Öğrenci Katkı Payı yatırıldıktan sonra ders ekle sil işlemi yapılmamaktadır.

Öğrenciler ödeme yaptıktan sonra aldıkları belgenin, Ödeme yaptığı senenin Öğretim Yılı Güz Dönemi Öğretim Gideri ve Öğrenim Ücreti/Öğrenci Katkı Payı ödemesine ait olup olmadığını mutlaka kontrol etmelidirler. Ödeme yaptığı senenin Öğretim Yılı Güz Dönemi Kayıt Yenileme bedelini ödemeyip sadece geçmiş dönem borç/borçlarını ödeyen öğrencilerin 2015-2016 Öğretim Yılı Güz Döneminde kaydı yenilenmez.

Bu aşamaları hallettikten sonra son aşama olarak kitapların alımı için AÖF bürolarına gidilir.Büroda görevliye öğrenci kimlik kartı verilerek görevli tarafından Harcın yatırıldığı kontrol edilir ve devamında kitaplar verilir.Kitapları alırken kontrol ediniz yanlış kitap almayınız.

Kitaplarıda aldıktan sonra kayıt yenileme işlemi bitmiş durumdadır.Açıköğretim Fakültesi bütün öğrencilik haklarından yararlanabilirsiniz.Sınavlar için ayrıca ücret yatırma yoktur.Her dönem bu işlemleri yenilemek zorundasınız.









0 yorum:

Yorum Gönder

Acikögretimde Nasil Basarili olunur??

         Merhaba Arkadaşlar Açıköğretim Fakültesine yeni kayıt yaptırmış veya yaptıracak herkesin kafasında eminim ki Okula gitmeden dışarda...

Facebookta Bize Katılın

Popüler Yazılar

Blog Arşivi