12/14/2015

Acikögretim Fakültesi Yeni Kayit islemleri

Açıköğretim Fakültesinde okuyabilmek için Yeni Kayıt işlemleri










En az Lise veya Dengi okul mezunları için kayıt işlemleri


Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesine Yüksek Öğretime Geçis sınavı ( YGS )  ile öğrenci olabilirsiniz.Bunu için YGS puan türlerinin herhangi birinden 140 veya daha fazla puan almanız gerekmektedir.Bu koşulu yerine getirdikten sonra Açıköğretim bölümlerinden okumak istediğiniz bölümü seçmelisiniz.Bazı bölümlerde kontenjan olmadığı gibi bazı bölümlerde ise kontenjan bulunduğundan almış olduğunuz puanın yüksekliği size avantaj sağlayacaktır.


Meslek Liselerinden mezun adaylar için kayıt işlemleri


Meslek liselerinden mezun olan veya mezun olabilecek durumda olan adaylar istedikleri takdirde eğer Açıköğretim programlarında mevcut ise kendi bölümlerinden veya kendi bölümlerine yakın bir bölümden öğrenimine devam edebilirler.Bu durumda olan adaylar ÖSYS nin sınavsız başvuru ve tercih işlemleri kapsamında değerlendirilmektedir.



ÖSYS YENİ KAYIT İŞLEMLERİ


ÖSYS yeni kayıt işlemleri iki kısımdan oluşmaktadır.Bunlar ilk aşama olan internet başvurusu ve ikinci aşama AÖF Bürolarından kayıt işlemleridir.



internet başvurusu için http://kayit.anadolu.edu.tr adresine girip sitenin Ana Sayfasındaki ÖSYS YENİ KAYIT bağlantısına tıklayarak kayıt işlemlerini yapabileceklerdir.


NOT: Açıköğretim Fakültesi tarafından belirlenen kayıt tarihlerinde başvuru yapılmaktadır.Bu tarihler dışında başvuru yapamazsınız.



Açıköğretim Fakültesinde okumak istiyorsunuz ne yapacaksınız

En basit anlatımıyla şöyle anlatayım:Açıköğretim Fakültesinde okumak için ilk önce Üniversite sınavı başvuru tarihlerinde sınava girmek için başvuru yapacaksınız.Hangi bölümden veya bölümlerden sınava gireceksiniz bu Türkçe ,Matematik veya Sosyal bilimler,Fen bilimleri farketmez hangisi veya hangilerini tercih edersiniz size kalmış.Bundan sonra Sınav tarihinde sınava girip 140 baraj puanını geçmiş olmak zorundasınız.
Puan barajınıda geçtiniz sonra sıra geldi tercihlere.Açıköğretim Fakültesinde okumak istediğiniz hangi bölüm veya bölümleri istiyorsanız tercih edip bu kısmıda geçiyorsunuz.

Sınav sonuçları açıklandı ve okumak istediğiniz bir bölümü kazandınız.Açıköğretim Fakültesi başvuru tarihlerini öğreniyorsunuz.(Sitemizde hepsi mevcuttur) Başvuru için gerekli ücreti bankaya ödedikten sonra gerekli evraklarla birlikte AÖF bürolarına gidip kayıt işleminizi yaptırıp kitaplarınızı alıyorsunuz.Artık öğrencilik hayatınız başlamış bulunmaktadır:)










0 yorum:

Yorum Gönder

Acikögretimde Nasil Basarili olunur??

         Merhaba Arkadaşlar Açıköğretim Fakültesine yeni kayıt yaptırmış veya yaptıracak herkesin kafasında eminim ki Okula gitmeden dışarda...

Facebookta Bize Katılın

Popüler Yazılar

Blog Arşivi