12/23/2015

Acikögretim Fakültesi Dikey Gecis islemleri

Açıköğretim Fakültesi Dikey geçiş işlemleri nasıl yapılır?? Kimler Dikey geçiş ile öğrenime devam edebilir,Dikey geçiş ne demektir??







DİKEY GEÇİŞ İŞLEMLERİ


Dikey geçiş ne demektir??

Dikey geçiş 2 yıllık Meslek Yüksek Okulu,Açıköğretim Fakültesi ön lisans programlarından veya örgün eğitimin ön lisans programlarından herhangi birinden lisans programlarına geçiş yapmaktır.
Örnek olarak Tarım Önlisans programından mezun yada mezun olabilecek durumda olanın İşletme Lisans programına DGS ( Dikey Geçiş Sınavı ) ile geçiş yapmasıdır.

Dikey Geçiş Sınavı ( DGS ) Kimler başvuru yapabilir??

  • Meslek Yüksek okulu,Açıköğretim Fakültesi önlisans mezunları
  • Staj dışındaki mezuniyet şartlarını yerine getiren son sınıf öğrencileri

NOT: 2016 - 2017 Öğretim yılına kadar Dikey geçiş işlemleri Açıköğretim Fakültesi programlarında sınavsız yapılmaktaydı Bu tarihten itibaren sınavsız geçiş kalkmıştır.Bu tarihten sonra dikey geçiş ile 4 yıllık Lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler DGS sınavına girmek zorundadır.


DGS Sınavı Hakkında

DGS sınavına girebilecek durumda olan adaylar sözel ve sayısal olmak üzere iki bölümden oluşan sınava tabi tutulurlar.Hem DGS sınavından alınan puan hemde Önlisans bölümünden alınan genel not ortalaması puanı yerleştirmede dikkate alınır.


Ders Tamamlama Ne Demektir??

Lisans programlarına kayıt yaptırmaya hak kazanan adaylar Önlisans öğrenimi sırasında almış oldukları derslerin eş değeri derslerden muaf durumda olurlar.Kredileri dikkate alınarak Lisans programından alacakları dersler belirlenir.


Önlisans Programına Başvuru işlemleri

Önlisans mezunları Dikey Geçiş kapsamından mezuniyet alanlarına göre 5. Yarılına doğrudan veya 5.Yarıyılına fark dersler alarak kayıt için başvuru yapabilirler.

Açıköğretim Fakültesi Lisans Programlarına kayıt yaptırmaya hak kazanan adayların işlemleri internet başvurusu ve AÖF bürolarından kayıt olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilir.


internet Başvuru Adresi

Adaylar internet başvurusu için http://kayit.anadolu.edu.tr adresinden Anasayfadaki Dikey Geçiş bağlantısına tıklayarak başvurularını yapacaklardır.


Doğrudan Başvuru Yapılabilecek Önlisans Programlarının Listesi 



Fark Dersler Alarak Başvuru Yapabilecek Önlisans Mezuniyet Alanlarının Listesi



Alınacak Fark Derslerin Listesi










4 yorum:

  1. Merhaba,
    fark dersleri alarak geçiş yapabileceğim bölümler dışında, doğrudan geçiş yapılabilecek bölümlerde benim 1 ve 2. yıldan hiç almadığım dersler var. yani bu, bu dersleri almadan direkt 3. yıldan başlayabileceğim anlamına mı geliyor? örn: uluslararası ilişkilere doğrudan başvuru yapabiliyormuşum ancak bu bölümün ilk 2 snesinde hiç görmediğim anayasa hukuku ya da iktisat gibi dersler var bunları alacak mıyım? ya da alacaksam da bu bölüm neden doğrudan başvuru yapabileceğim listede çıkıyor?

    YanıtlaSil
  2. Farkli bolumlerde her zaman fark dersleri almak zorundasin.Cunku senin 1 ve 2. Sinifta gormedigin dersler var onlari alarak aradaki farki kapatacaksin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fark ders almadan kayit yapilir diyor belgelerde

      Sil
  3. Arkadaslar kendim turizm ve otelcilik orgun biturdim dgs ile aof kamu yonetimi okumak istiyorum fark dersi olacakmi

    YanıtlaSil

Acikögretimde Nasil Basarili olunur??

         Merhaba Arkadaşlar Açıköğretim Fakültesine yeni kayıt yaptırmış veya yaptıracak herkesin kafasında eminim ki Okula gitmeden dışarda...

Facebookta Bize Katılın

Popüler Yazılar

Blog Arşivi